domingo, 27 de marzo de 2016

La veritable mort és desertar

Tots tenim un repertori de cites, de frases "prestades" que hem anat atresorant i que tenen especial significat en el nostre context personal.
Algunes de les meves les vaig robar d'aquest home senzill, fràgil, íntim ... amb vida i maneres de poeta, fort en la seva debilitat física. Autor d'algunes de les més belles lletres cantades per Lluís Llach i pintor de la poesia més natural i intensa que he llegit: Miquel Martí i Pol.
En un dels seus poemes diu aquesta frase: "la veritable mort és desertar" i sense permís l'he fet meva: La deserció, l'abandonament, la desídia, la por, la por, la covardia, són la veritable mort. Morts lentes, mandroses, constants en el seu avanç ... i tristes.
No em resisteixo a afegir aquí aquest cant a la resistència.
  
De Capfoguer (Estimada Marta)

Molt més auster que mai, i més adust,
ara que bé podria aparentar
una actitud llunyana i displicent,
atès que els anys no compten per a mi
com per a l’altra gent, faig el que puc
-ben poca cosa- per mantenir tens
tot el cordam dels versos i el teixit
d’aquesta vida fonda i vehement
que em toca viure. 
No desistiré,
Ho faig per
  mi i ho faig, també, per tots.
Hi ha un cert espai i un molt incert destí,
destí i espai els omple cadascú.
La veritable mort és desertar.
Miquel Martí i Pol
………………………………………………………………….

No hay comentarios:

Publicar un comentario

Opina, me encantará leerte...